Gezzginn
Tıkla

9 Ağustos 2008 Cumartesi

Darıca Hayvanat Bahçesi ve Büyük Fedakarlıklar..

İstanbul'da sadece bir tane hayvanat bahçesi olması ne kadar kötü değil mi? Sadece bir tane olunca dolayısıyla ona da çok iş düşüyor. Biz gördüğümüz hayvanların fotoğrafını çekip onların demir parmaklıklar ardında olmasına biraz da üzülerek bakarken aslında hayvanat bahçesinin bizi eğlendirmekten çok daha büyük sorunları var. Ben gezerken ordan oraya atlayıp insanların elinden yiyecek kapmak için tellerden minik ellerini uzatan şirin maymunlara başta acıdım. "Yazık değil mi? Zavallılar parmaklıklarla çevrili minnacık kafeslerde yaşıyorlar. Bizim eğlencemiz uğruna eziyet çekiyorlar. Keşke bir yolu olsa da özgür kalsalar.." diye düşünüp hayvanat bahçesini suçladım. "Girişte milletin paralarını alıyorlar sonra da hayvanları küçücük kafeslere tıkıp kötü bakıyorlar.." düşüncesiyle iyice üzülmüştüm ki karşıma hayvanat bahçesinin gelirlerinin giderlerinin yazılı olduğu bir tabela çıktı. Girişte aldıkları paradan başka bir sürü gönüllü hayvansever yardım yapıyormuş buraya.. Ama gelin görün ki iş rakamlara döküldüğünde durum hiç de görüldüğü gibi değil. Ben hayvanları sergi amaçlı kullanıp yeterlince iyi bakmıyorlar ve kendilerine kazanç sağlıyorlar sanıyorken bu hayvanların bakım, sağlık, temizlik ve yemek ihtiyaçlarının bol sıfırlı faturalarını görünce adeta şok oldum. Oturduğum yerden konuşmak gerçekten çok kolaymış ama bu hayvanlar için sandığımdan daha çok fedakarlık yapılıyormuş! Üstelik düşündüğüm gibi kara geçmek bir yana yılda bir trilyon kadar (milyon ytl de diyebiliriz:)) zarar ediyorlarmış. Anlaşılan hayvanlara ellerinden geldiğinin çok daha fazlası kadar iyi bakmaya çalışıyorlarmış. Tabi gönül ister ki yabancı filmlerdeki gibi şöyle pırıl pırıl, şık hayvanat bahçelerimiz olsun; hayvanlar geniş geniş yuvalarında rahat rahat yaşasınlar. Tabi ki Darıca Hayvanat Bahçesi'nin kötü, küçük, bakımsız bir yer olduğunu ima etmiyorum. Bu kadar ziyaretçiden kazandıkları parayla onlara daha rahat imkanlar sağlayabileceklerini düşünürken karşımda rakamları görünce olaya daha iyimser bakmaya başladım. "Kafesler o kadar büyük olmasa da hayvanların karnı doyuyor burada.. Bakıcıları onlarla ellerinden geldiğince ilgileniyor." Sanırım kendimi ikna ettim.. Evet en azından buradaki hayvanlar için uğraşan, onlara iyi bakmaya çalışan birileri var. Sonuçta burası hayvanat bahçesi olduğundan burada başka yerlerden çok daha iyi bakılacakları kesin. Daha da üzücüsü sokak çocukları bence:( Onlar hayvanlardan daha çok sahiplenilmeleri gerektikleri halde hala aç, yarı çıplak ve kirli bir şekilde ortalıklarda dolanıyorlar:( Ne olursa olsun bütün canlılar değerlidir; insan, hayvan, bitki.. Hiç biri zulmedilmeyi haketmiyor.. Onlara sahip çıkmak lazım..


Bu slayt gösterisinde Darıca Hayvanat Bahçesi'nde çekilen 40 fotoğrafı sizinle paylaşmak istiyorum. Özellikle şempanzelere dikkat! İsimleri gibi maymunluk yaparak kendilerini sevdiriyorlardı. Yiyecek atmak için yerleştirilen boruların olduğu yere gelip sabırsızca cama tıklamaları beni bayağı şaşırttı doğrusu! İnsanlar yiyecek verdikçe tıklıyorlardı cama.. Biri muz verince geri kalan yiyecekleri gözleri görmez oldu. Cüce maymular da çok sevimliydi. O kadar küçükler ki oyuncağa benziyorlar. Bir de lamalar çok güzeldi! Şaşkın İmparator çizgi filmini izlediğimden beri lamalara büyük bir sempati duyarım. Gerçekten çok tatlılar sanki insanın suratına gülüyorlar:) Bunlardan başka mavi kelebeği, zebrayı, penguenleri ve kaplumbağaları çok sevdim. Eskiden burada bir zürafa da varmış ama ziyaretçilerin verdiği bir yiyecekten zehirlenip ölmüş. İnsanlar daha duyarlı olsaydı şimdi onun da fotoğrafı burada olacaktı. Fotoğrafların biraz kalitesiz olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Çünkü telefonumla çekmek zorunda kaldım. Onun da sebebini açıklayacağım..
Darıca Hayvanat Bahçesi'ne mutlaka gitmenizi tavsiye ederim. Darıca'dan başka benim hoşuma giden Bursa'daki hayvanat bahçesi var. İstanbul'da değil ama yolunuz düşerse oraya da uğramanızı tavsiye ederim..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

evet haklısın...söylediklerine katılıyorum.ayşe hee bide ben darıcaya 4 yıl önce yani 2005 te en son gittim zürafa vardı artık ölmüşmü yani şimdi gitsem yokmu

ayseyyide dedi ki...

evet malesef zürafa ölmüş, ziyaretçilerin attıkları zararlı yiyeceklerden zehirlenmiş:( onunla ilgili de bir yazı yazıyordu hatta eskiden zürafanın bulunduğu yerde.. başka bi zürafa da getirmemişler ondan sonra..